4 lucruri interesante despre SEO local pe care oricine trebuie sa le stie

Ai un sediu local, afacerea ta isi desfasoara operatiunile local sau pur si simplu iti oferi serviciile intr-un anumit oras? Atunci, scurt si la obiect, ai nevoie de SEO local pentru a imbunatati imaginea brandului tau in mediul online.

Optimizarea SEO de tip local este relativ noua – in forma de acum (aceasta incepand, de fapt, in anii 2003). Este vorba de o forma noua, datorita noului Google Business Profile, precum si noilor moduri in care Google decide sa ofere anumite rezultate utilizatorilor.

Iata, asadar, cateva lucruri interesante despre SEO local pe care ar trebui sa le stii!

Tagurile Schema pot imbunatati pozitiile locale

Optimizarea on-page nu este suficienta pentru a domina rezultatele cautarii locale. Tagurile Schema iti permit sa adaugi si mai multe informatii in rezultatele cautarii aferente website-ului tau – informatii care pot convinge un client sa-ti viziteze website-ul sau chiar afacerea.

In Romania, tagurile Schema sunt rareori utilizate, motiv pentru care prezenta acestora in rezultatele cautarii chiar atrage priviri. Prin urmare, daca beneficiezi de SEO local, ar trebui sa aduci acest subiect in discutia cu specialistii angajati.

Proximitate vs. „cea mai buna afacere”

Inceputurile SEO local erau marcate de optimizarea pe cuvinte cheie precum „cea mai buna afacere de tip X” (best restaurant). Totusi, in ultimul timp, s-a observat faptul ca utilizatorii nu cauta neaparat cea mai buna afacere de un anumit tip – prin cuvinte cheie specifice.

Cu alte cuvinte, Google prioritizeaza proximitatea unui utilizator fata de potentialele rezultate ale cautarii. Astfel, o strategie de SEO local ar trebui concentrata mai mult pe optimizarea pentru acesti utilzatori (din zona X sau Y, relevanta pentru utilizatori) si mai putin pe optimizarea menita sa caracterizeze afacerea ca si cea mai buna din orasul/zona Z.

SEO local este diferit de SEO clasic

Strategiile SEO clasice au scopul de a imbunatati pozitia in rezultatele cautarii prin optimizari pentru termeni si cautari generale ale utilizatorilor. In schimb, SEO local prioritizeaza diverse componente geografice, concentrandu-se pe utilizatori in cautare de servicii sau produse in apropierea lor.

Cu alte cuvinte, optimizarile realizate pentru SEO local si pentru SEO clasic pot fi complet diferite, motiv pentru care o agentie profesionala va avea mereu si un expert in SEO local alaturi. O strategie cuprinzatoare SEO nu poate fi elaborata fara informatii si detalii de natura locala.

Arhitectura care ajuta la localizarea afacerii

O afacere cu mai multe locatii/magazine, dar cu un singur website, ar trebui sa aiba o arhitectura care ajuta la localizarea afacerii – de catre cine, totusi?

Ei bine, utilizatorii umani pot identifica locatia usor prin termeni specifici si cautari specializate (prin intermediul functiei de cautare de pe un website, de exemplu). Totusi, acei bots Google care se ocupa de crawl si indexare au nevoie de putin mai mult ajutor.

Mai exact, este nevoie de o structura breadcrumb bine definita pentru a facilita identificarea locatiilor in care o afacere are centre/magazine – de tipul Tara (daca se aplica) > Oras > Locatie, evidentiata bine in arhitectura website-ului.

Vrei sa afli mai multe despre cum SEO local iti poate ajuta afacerea? Specialistii agentiei The Markers sunt alaturi de tine – cu un departament dedicat SEO, precum si cu un specialist in SEO local care se va asigura ca totul este realizat ca la carte, conform standardelor industriei!

Related Post